Kapitanowie

Unitbox captain.jpgCaptain.png
Typ jednostki
Captain red.pngOfensywno-defensywna
Wymagana ranga
Rank12.pngWójt (12)
Wymagane badania
• Poziom 1 — Wojskowość
• Poziom 1 — Przywództwo
• Poziom 1 — Kapitanowie
Koszt w złocie
Icon gold.PNG1000 (+1000 za każdą nową jednostkę)
Potrzebne surowce
Icon peasant.PNG
Liczba miejsc na jednostki
People unitspace icon 03.png 1

Kapitanowie są wyjątkowi oraz niezbędni przy kupowaniu/przejmowaniu/burzeniu wiosek. Dysponują również różnorodnością taktyk podczas ataku — są one wszystkie dostępne po przeprowadzeniu odpowiednich badań. Zanim gracz może powołać kapitanów, musi przeprowadzić badania Kapitanowie w zakładce Wojskowość drzewa rozwoju. W zależności od ukończonych badań można posiadać więcej niż jednego kapitana w wiosce.

Kapitan wysłany z atakującą armią ma do dyspozycji wachlarz taktyk gotowych do użycia i jest to zależne od twoich badań nad taktyką. By wybrać taktykę, której ma użyć kapitan, kliknij jego postać przed wysłaniem ataku, otwierając panel wyboru taktyki. Każdy rozkaz zanim zostanie wykonany może zostać opóźniony o pewien czas (5 do 200 sekund).

Przy każdym powołaniu kapitana jego koszt wzrośnie o 1000 sztuk złota (np. pierwszy kapitan kosztuje 1000 sztuk złota, drugi 2000). Lecz gdy kapitan zginie w bitwie, koszt ten powraca do pierwotnego poziomu. Jeśli kapitan posłuży do skutecznego przejęcia, lub zakupu wioski, wzrost jego kosztu pozostanie ten sam.

WSKAZÓWKA: Jednocześnie można wysłać więcej niż jednego kapitana, każdego z innym rozkazem taktycznym (w zależności od poziomu twoich badań).

WSKAZÓWKA: Kapitanowie zadają takie same obrażenia jak rycerze i mają największą wytrzymałość ze wszystkich żołnierzy.

WSKAZÓWKA: Kapitanowie są niezbędni przy przejmowaniu wioski, więc jest konieczne, aby przeżyli bitwę! Jest więc celowe umieszczanie ich w tyle za resztą wojsk, co zmniejsza szansę ich utraty.

Timer green.png wpis wiki: Użycie jakiejkolwiek karty zmniejszającej koszt zakupu żołnierzy, takich jak podstawowa rekrutacja, nie zmienia kosztu rekrutacji kapitanów.

Posługiwanie się kapitanami

Kapitanowie mają wiele zastosowań w grze Stronghold Kingdoms. Mogą nie tylko przejmować/kupować wioski, lecz również prowadzić armie, kierować nimi oraz, w razie potrzeby, leczyć je.

Aby mieć dostęp do kapitanów, musisz mieć przynajmniej rangę 12 (Wójt), i badania ukończone na wymaganym poziomie (zobacz boczny panel po prawej stronie).

Kupowanie/przejmowanie wioski

WorldMapIcons Captain.jpg Aby kupić nowe nadanie wioski lub przejąć wioskę, trzeba mieć do dyspozycji kapitana.

Timer green.png wpis wiki: Kiedy kapitan kupi lub przejmie wioskę, nie może już być dalej używany. Mimo to wzrost ceny rekrutacji dalszych kapitanów w pierwotnej wiosce pozostaje bez zmian.

Umiejętności bojowe

  • Capt delay.jpg Opóźnienie
    • Opóźnia armię w obrębie pięciu (5) kwadratów powierzchni wokół kapitana. Umiejętność ta jest gotowa do użycia od początku i nie zależy od badań („Taktyka”).
    • WSKAZÓWKA: Czasami warto wstrzymać część wojsk podczas ostrzału łuczników lub katapult.
  • Capt rallyingcry.jpg Okrzyk wojenny
    • Leczy wojska wokół kapitana w otoczeniu pięciu (5) kwadratów powierzchni. Jest to seria powtarzających się, małych uleczeń, która trwa przez dłuższy czas.
    • Kapitan leczony jest z podwójną mocą w stosunku do otaczających go jednostek.
    • Zielony znak plus + pojawia się nad jednostkami, które są leczone, animacja będzie utrzymywać się przez cały okres oddziaływania tej mocy.
  • Capt arrowvolley.jpg Salwa strzał
    • Wystrzeliwuje strzały w dane miejsce, zabijając wrogie jednostki.
    • Celowanie wygląda tak samo, jak celuje się przy użyciu katapult, z takim samym zasięgiem.
    • Wielokrotne strzelanie, które trwa przez kilka sekund (kiedy bitwa odtwarzana jest z normalną prędkością).
    • Kapitan odpowiedzialny za Salwę strzał nie ruszy do przodu, dopóki salwa się nie rozpocznie.
    • Strzały pochodzące z Salwy strzał zadają więcej obrażeń, niż normalne strzały.
  • Capt battlecry.jpg Okrzyk bitewny
    • Jednostki znajdujące się wokół kapitana w otoczeniu pięciu (5) kwadratów powierzchni niszczą mury, budynki i fosy z większą siłą.
    • Czerwony wykrzyknik ! pojawia się nad jednostkami, które są w zasięgu tej mocy, animacja będzie utrzymywać się przez cały okres oddziaływania tej mocy.
  • Capt catvolley.jpg Salwa z katapult
    • Wystrzeliwuje kamienie wielokrotnie w dane miejsce, moc ta trwa przez kilka sekund (kiedy bitwa odtwarzana jest z normalną prędkością).
    • Kapitan odpowiedzialny za Salwę z katapult nie ruszy do przodu, dopóki salwa się nie rozpocznie.
    • Kamienie wystrzelone z Salwy z katapult zadają większe obrażenia, niż kamienie wystrzelone z normalnych katapult.