Katapulty

(Przekierowano z Katapult)
Unitbox catapult.jpgCatapult.png
Typ jednostki
Army.png Ofensywno
Wymagana ranga
Rank06.png Dziedzic (15)
Wymagane badania
• Poziom 1 — Wojskowość
• Poziom 4 — Dowodzenie
• Poziom 1 — Katapulta
Koszt w złocie
Icon gold.PNG 200 za jednostkę
Potrzebne surowce
Icon peasant.PNGIcon catapult.PNG
Liczba miejsc na jednostki
People unitspace icon 03.png 1

Katapulty są ofensywnymi jednostkami dalekiego zasięgu i używane są do burzenia murów, wież i bram. Aby mieć dostęp do katapult, musisz mieć przynajmniej rangę 15 (Dziedzic) i badania ukończone na wymaganym poziomie (zobacz boczny panel po prawej stronie).

Posługiwanie się katapultami

Po umieszczeniu katapult można zdecydować, że mają strzelać losowo lub wybrać konkretny cel ostrzału.

Aby zaznaczyć katapulty, kliknij je lewym przyciskiem myszy i przeciągnij.

Cata0.png

Po ich wybraniu, kliknij prawym przyciskiem myszy w obrębie zamku wroga, aby wybrać cel.

Cata1.png

WSKAZÓWKA: Podczas ataku na zamek innego gracza staraj się chronić swoje katapulty, ponieważ mogą zostać zniszczone przez uzbrojonych chłopów, wychodzących z tuneli, jak i przez szarżujących rycerzy konnych.

WSKAZÓWKA: Kapitan z wojskami obronnymi i rozkaz opóźnienia dodatkowo zwiększają obronę.

WSKAZÓWKA: Katapulty, poprzez chaotyczny ostrzał, mogą spowodować duże straty wśród twoich własnych wojsk, jeśli pociski nie natrafiają już na mury i wieże. Celowanie katapultami skośnie w stosunku do kierunku marszu wojsk może zmniejszyć lub wyeliminować straty we własnych oddziałach.

Surowce

Katapulty wytwarzane są w warsztatach oblężniczych, a przechowywane w zbrojowni. Załogą katapult są chłopi.

Badania

Dalsze badania nad katapulta zwiększają szybkość miotania, co pozwala na wystrzeliwanie większej ilości pocisków i dokonywanie większych zniszczeń.

Nazwa karty Opis
Podstawowa dyscyplina Pozwala żołnierzom i katapultom na szybsze przemieszczanie się po mapie
Podstawowa logistyka Następna wysłana armia będzie się szybciej przemieszczać po mapie. Trzeba zagrać tą kartą przed wysłaniem armii
Podstawowa rekrutacja Rekrutacja żołnierzy i katapult jest tańsza
Wieśniacy Chłopi przybywają do wybranej przez ciebie wioski — można ich użyć jako załogi katapult, pod warunkiem, że masz wystarczająco dużo złota.