Katapulty

(Przekierowano z Katapulta)
Unitbox catapult.jpgCatapult.png
Typ jednostki
Army.png Ofensywno
Wymagana ranga
Rank06.png Dziedzic (15)
Wymagane badania
• Poziom 1 — Wojskowość
• Poziom 4 — Dowodzenie
• Poziom 1 — Katapulta
Koszt w złocie
Icon gold.PNG 200 za jednostkę
Potrzebne surowce
Icon peasant.PNGIcon catapult.PNG
Liczba miejsc na jednostki
People unitspace icon 03.png 1

Katapulty są ofensywnymi jednostkami dalekiego zasięgu i używane są do burzenia murów, wież i bram. Aby mieć dostęp do katapult, musisz mieć przynajmniej rangę 15 (Dziedzic) i badania ukończone na wymaganym poziomie (zobacz boczny panel po prawej stronie).

Posługiwanie się katapultami[edytuj | edytuj kod]

Po umieszczeniu katapult można zdecydować, że mają strzelać losowo lub wybrać konkretny cel ostrzału.

Aby zaznaczyć katapulty, kliknij je lewym przyciskiem myszy i przeciągnij.

Cata0.png

Po ich wybraniu, kliknij prawym przyciskiem myszy w obrębie zamku wroga, aby wybrać cel.

Cata1.png

WSKAZÓWKA: Podczas ataku na zamek innego gracza staraj się chronić swoje katapulty, ponieważ mogą zostać zniszczone przez uzbrojonych chłopów, wychodzących z tuneli, jak i przez szarżujących rycerzy konnych.

WSKAZÓWKA: Kapitan z wojskami obronnymi i rozkaz opóźnienia dodatkowo zwiększają obronę.

WSKAZÓWKA: Katapulty, poprzez chaotyczny ostrzał, mogą spowodować duże straty wśród twoich własnych wojsk, jeśli pociski nie natrafiają już na mury i wieże. Celowanie katapultami skośnie w stosunku do kierunku marszu wojsk może zmniejszyć lub wyeliminować straty we własnych oddziałach.

Surowce[edytuj | edytuj kod]

Katapulty wytwarzane są w warsztatach oblężniczych, a przechowywane w zbrojowni. Załogą katapult są chłopi.

Badania[edytuj | edytuj kod]

Dalsze badania nad katapulta zwiększają szybkość miotania, co pozwala na wystrzeliwanie większej ilości pocisków i dokonywanie większych zniszczeń.

Nazwa karty Opis
Podstawowa dyscyplina Pozwala żołnierzom i katapultom na szybsze przemieszczanie się po mapie
Podstawowa logistyka Następna wysłana armia będzie się szybciej przemieszczać po mapie. Trzeba zagrać tą kartą przed wysłaniem armii
Podstawowa rekrutacja Rekrutacja żołnierzy i katapult jest tańsza
Wieśniacy Chłopi przybywają do wybranej przez ciebie wioski — można ich użyć jako załogi katapult, pod warunkiem, że masz wystarczająco dużo złota.