Pikinier

Unitbox pikeman.jpgPikeman.png
Typ jednostki
Army.png Ofensywno—defensywna
Wymagana ranga
Rank06.png Drobny ziemianin (11)
Wymagane badania
• Poziom 1 — Military
• Poziom 3 — Dowodzenie
• Poziom 1 — Pika
Koszt w złocie
Icon gold.PNG 50 za jednostkę
Potrzebne surowce
Icon peasant.PNGIcon armour.PNGIcon pikes.PNG
Liczba miejsc na jednostki
People unitspace icon 03.png 1

Pikinierzy są wojskiem ofensywno-defensywnym, którego używa się w walce bezpośredniej.

Korzystanie z pikinierów

Aby mieć dostęp do pikinierów, musisz mieć przynajmniej rangę 11 (Drobny ziemianin) i badania ukończone na wymaganym poziomie (zobacz boczny panel po prawej stronie).

WSKAZÓWKA: Pikinierzy rozmieszczeni wewnątrz, jak i wokół siedziby, są doskonałą ostatnią linią obrony.

Surowce

Aby przekształcić chłopów w pikinierów, potrzebne są piki i zbroje. Piki wytwarzane są przez tokarza i przechowywane w zbrojowni. Zbroje wytwarzane są przez rusznikarza i przechowywane w zbrojowni. Na każdego pikiniera potrzeba jednej piki, jednej zbroi i 50 sztuk złota.

Badania

Badania w dziedzinie Pika można przeprowadzić w dziale Wojskowość drzewa rozwoju i dają one dostęp do pikinierów oraz zwiększają ich wytrzymałość na obrażenia podczas ataku lub obrony.

Karty

Zagranie niektórymi kartami pozwala na zwiększenie możliwości twoich żołnierzy lub ich liczebności w zamku. Efekt zagrania niektórymi z tych kart jest natychmiastowy, po czym znikają one z pakietu, podczas gdy efekt działania innych obserwuje się przez określony czas. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz poszczególne karty.

WSKAZÓWKA: Przed użyciem kart, które natychmiastowo zwiększają ilość żołnierzy lub chłopów, upewnij się, że posiadasz wystarczająco dużo miejsca na jednostki, aby ich pomieścić. Karty te nie powiększają maksymalnej dopuszczalnej wielkości armii.

Nazwa karty Opis
Najemnicy Pozwala na zakup małej kompanii pikinierów
Podstawowa dyscyplina Pozwala żołnierzom na szybsze przemieszczanie się po mapie
Podstawowa logistyka Następna wysłana armia będzie się szybciej przemieszczać po mapie. Trzeba zagrać tą kartą przed wysłaniem armii
Podstawowa rekrutacja Rekrutacja żołnierzy jest tańsza
Wieśniacy Chłopi przybywają do wybranej przez ciebie wioski — można z nich utworzyć pikinierów, pod warunkiem, że masz wystarczająco dużo złota, pik i zbroi.