Tablica wyników

Tablica wyników
Category icons points normal.png

Tablicę wyników można wyświetlić, klikając ikonę diagramu kołowego u góry ekranu.

Zawiera ona informacje dotyczące pozycji graczy, uszeregowanych według liczby posiadanych punktów. Liczba punktów jest obliczana na podstawie liczby budynków w wioskach, liczby struktur zamkowych oraz rangi. Punkty za budynki w wioskach są przyznawane po ukończeniu wznoszenia budynku, a punkty za struktury zamkowe — po umieszczeniu struktury. W razie zniszczenia lub usunięcia budynku/struktury, odejmowane są również punkty. Punkty za rangę przyrastają w miarę osiągania kolejnych poziomów, a wartość widoczna w tabeli punktacji to suma punktów zdobywanych stopniowo w czasie zdobywania danej rangi. (Poniżej przedstawiamy informacje w tabeli z punktacją). Osiągnięcia określane mianem „Sława” są przyznawane za znalezienie się wśród 100, 50, 25 lub 10 najlepszych graczy na dowolnej tablicy wyników. (Stają się one dostępne dopiero wówczas, gdy świat gry istnieje od co najmniej 30 dni!)

Podrzędne tablice wyników

Oprócz głównej tablicy wyników istnieje wiele podrzędnych tablic wyników, odpowiadających różnym obszarom gry. Za pomocą okrągłych ikon widocznych u góry tablicy wyników można wyświetlić poszczególne tablice wyników:

Category icons rank normal.png Ranga to tablica, na której wyświetlani są gracze o najwyższej randze. Jeśli najwyższą rangę ma więcej niż jeden gracz, zwycięzca jest wyłaniany na podstawie liczby punktów.

Category icons villages normal.png Wioski to tablica uszeregowana według liczby wiosek posiadanych w grze.

Category icons factions normal.png Frakcje to tablica uszeregowana według całkowitej liczby punktów zgromadzonych przez frakcje. Liczba punktów jest obliczana poprzez zsumowanie punktów zdobytych przez wszystkich członków.

Category icons houses normal.png Domy to tablica uszeregowana według całkowitej liczby punktów zgromadzonych przez domy. Liczba punktów jest obliczana poprzez zsumowanie punktów zdobytych przez wszystkich członków.

Category icons parishes normal.png Gminynie zaimplementowano

Category icons parishflags normal.png Flagi gminne to tablica uszeregowana według wartości uzyskanych po pomnożeniu liczby budynków w stolicy gminy przez pięć oraz dodaniu liczby flag, które są obecnie w posiadaniu gminy.

Category icons pillager normal.png Zdobywca to tablica uszeregowana według ilości dóbr złupionych u innych graczy, mierzonych w pakietach.

Category icons destroyer normal.png Niszczyciel to tablica uszeregowana według najwyższej liczby budynków zdemolowanych w wiosce innego gracza.

Category icons defender normal.png Obrońca to tablica uszeregowana według liczby żołnierzy zabitych podczas obrony.

Category icons wolfbane normal.png Pogromca wilków to tablica uszeregowana według liczby zabitych wilków.

Category icons banditslayer normal.png Zabójca rozbójników to tablica uszeregowana według liczby zabitych rozbójników.

Category icons aikiller normal.png Zabójca SI to tablica uszeregowana według liczby zabitych żołnierzy SI.

Category icons merchant normal.png Kupiec to tablica uszeregowana według liczby sprzedanych/kupionych pakietów dóbr.

Category icons forager normal.png Zbieracz to tablica uszeregowana według liczby zasobów na mapie, w których gracz przeprowadził zwiad.

Category icons farmer normal.png Rolnik to tablica uszeregowana według dziennej ilości żywności produkowanej i gromadzonej w spichlerzu.

Category icons worker normal.png Pracownik to tablica uszeregowana według dziennej produkcji dóbr przechowywanych w składzie.

Category icons banquet normal.png Król uczt to tablica uszeregowana według dziennej produkcji dóbr luksusowych.

Category icons weaponsmith normal.png Fabrykant broni to tablica uszeregowana według dziennej produkcji broni.

Category icons brewer over.pngPiwowar to tablica uszeregowana według dziennej produkcji piwa.

Category icons achiever normal.png Misjonarz to tablica uszeregowana według liczby ukończonych misji.

Category icons donator normal.png Darczyńcanie zaimplementowano

Szczegółowa punktacja

Tutaj objaśniono sposób naliczania punktów. Punkty za rangę to suma punktów uzyskanych za zdobycie danej rangi.

Budynek Punkty
Ratusz 1
Chałupa 4
Skład 1
Spichlerz 1
Chata drwala 3
Kamieniołom 4
Kopalnia żelaza 6
Smolarnia 4
Browar 6
Sad jabłoniowy 3
Uprawa pszenicy 10
Uprawa warzyw 6
Hodowla świń 6
Mleczarnia 4
Przystań rybacka 8
Oberża 20
Warsztat krawiecki 25
Stolarnia 15
Chata myśliwska 10
Równina solna 30
Dok przyprawowy 30
Dok jedwabny 30
Warsztat ludwisarski 20
Winnica 30
Tokarnia 15
Wytwórnia łuków 15
Kuźnia 15
Warsztat płatnerski 15
Warsztat oblężniczy 30
Kaplica 50
Kościół 100
Katedra 250
Targowisko 20
Ogrody regularne 40
Klomb 10
Pozłacany pomnik 50
Kamienny pomnik 30
Mała kapliczka 8
Duża kapliczka 15
Dyby 20
Stos 30
Szubienica 50
Madejowe łoże 40
Gołębnik 20
Słup majowy 60
Tańczący niedźwiedź 40
Teatr 20
Błazeński dziedziniec 30
Altana trubadurów 50
Struktura zamkowa Punkty
Wieża kamienna 2×2 5
Wieża kamienna 3×3 12
Wieża kamienna 4×4 20
Wieża kamienna 5×5 32
Wieża drewniana 2
Wartownia 12
Palenisko z kotłem 50
Palisada 1/3
Kamienny mur 1
Fosa 1
Wilczy dół 2
Kamienna brama 15
Drewniana brama 5
Wieża strzelnicza 8
Wieża z balistą 20
Ranga Punkty
2-Prostak 3
3-Kmiotek 8
4-Chłop 15
5-Poddany 30
6-Chłop pańszczyźniany 50
7-Niewolny 80
8-Obywatel 120 (8 za każdą podrangę)
9-Plebejusz 150 (10 za każdą podrangę)
10-Szlachcic 200 (15 za każdą podrangę)
11-Drobny ziemianin 400 (20 za każdą podrangę)
12-Wójt 550 (20 za każdą podrangę)
13-Pan/Pani 700 (20 za każdą podrangę)
14-Giermek 900 (20 za każdą podrangę)
15-Dziedzic 1100 (20 za każdą podrangę)
16-Rycerz/Dama 1500 (30 za każdą podrangę)
17-Baron/Baronessa 1800 (30 za każdą podrangę)
18-Wicehrabia/Wicehrabina 2100 (35 za każdą podrangę)
19-Hrabia/Hrabina 2500 (35 za każdą podrangę)
20-Markiz/Markiza 3000 (40 za każdą podrangę)
21-Książę/Księżna 3600 (50 za każdą podrangę)
22-Królewicz/Królewna 4500 (100 za każdą podrangę)
23-Następca/Następczyni tronu (250 za każdą podrangę)